Merjenje BDPja iz vesolja

Skupina ameriških ekonomistov je razvila zanimivo metodo, kako iz satelitskih slik nočne osvetljenosti posamezne države oceniti njen bruto domači proizvod. Metoda je pomembna predvsem za spremljanje gospodarske aktivnosti v državah, kjer uradne statistike niso zanesljive oziroma se pomemben del ekonomije odvija "na črno". Raziskovalci so pokazali, da obstaja korelacija med spreminjanjem BDPja v neki državi in količino svetlobe, ki jo država ponoči oddaja v nebo. Ko produktivnost neke države narašča, se povečuje tudi njena nočna osvetlitev.
Uradni podatki denimo za Kongo so kazali, da se je BDP med leti 1992 in 2003 zmanjševal, a analiza nočnih posnetkov države v tem obdobju tega ni potrdila. Nasprotno pa kot kaže režim v Burmi navzven prikazuje večjo produktivnost, kot je dejanska. Zanimive so tudi primerjave gospodarske aktivnosti po posameznih regijah znotraj držav.
Znanstveniki sedaj lobiraj pri Nasi, da bi v orbito poslali poseben satelit, ki bi s pomočjo natančnega snemanja nočne osvetlitve Zemlje neprestano spremljal gospodarsko aktivnost po vsem planetu. Tako bi lahko dobili tudi dokaj zanesljivo objektivno oceno o tem, kako človeštvo vpliva na planet.
Vir: Illuminating Dark Economies